5 Eylül 2014 Cuma

Ramazan dolayısıyla kapalıyız !

Ramazan dolayısıyla kapalıyız !


Urfa’da bir heykele baş örtüsü, beline de şal bağlamışlar ramazan dolayısıyla insanları rahatsız ettiği gerekçesiyle. Ülkem insanının sanata bakış açısının bir nevi özeti olsa gerek bu tablo.

Bir resmin ya da heykelin “nü” olması ayıp değildir. Ayıp olan insanların o heykele baktıklarında düşündüğü akıl almaz fikirleridir. Su taşıyan heykelin kendi içindeki anlamını bir yana bırakıp onu bir cinsel obje olarak görmek önce insanın kendini sorgulaması gerektiği anlamına gelir. Faal olarak günahkâr görünmese de zihin olarak bir günah işlediği kesin.



Geçenlerde de damacanaya tecavüz haberi çıkmıştı?

“Nü” Fransızcadan işlenmiş, Türkçede çıplak anlamına denk gelen bir kelimedir. Yapılma amacı ise insan bedeninin hem teknik olarak çiziminin zor olması hem de öğretici olması olarak açıklanıyor. Anatomiyi resmetmek sakıncalı olmasa gerek, tıpkı bir kadının erkek doktora muayene olmasında bir sakınca olmaması gibi.

Şu diyaloglara da şahit oldum ;
- Hangi bölümü bitirdin ?
+ Resim Öğretmenliği.
- Hee.. Çıplak resimler çiziyorsunuz yani ?


Benimde nü resmi mi çizsene diyerek de alaycı tavrına devam edenlere de.

Bu cinsellik algısı, her şeyi bel altı düşünme alışkanlığı ne zaman biter bilmiyorum ama nasıl biteceği aşikar. Eğitim, eğitim, eğitim…

Daha eğitimi bile adam gibi yapamayan bir toplum olduğumuzdan, öğretmenlerimizi karpuz seçer gibi seçtiğimizden dolayı ne zaman biter bu algı bilmiyorum.

Sanat yoksunu bir millet olduğumuz yeni örnekleriyle karşımıza çıkıyor işte. Sanatın ilerlemesi ile toplumun ilerlemesidir paralel olan ki o zaman taksimde turistlere taciz haberleri almayız ya da annelerimizin, kardeşlerimizin rahatça sokakta gezebildiklerini görebiliriz.

Kısacası sanat, ruh demektir. Çıplak demek değildir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder