5 Eylül 2014 Cuma

“RENK RENK PSİKOLOJİ”

“RENK RENK PSİKOLOJİ”


Renk sözlükte, cisimler tarafından yansıyan ışığın, gözde oluşturduğu duyum olarak geçmektedir. Güneş ışınlarının cisimlere düştüğünde bizde gözde bıraktığı etki vs.

Ama sadece bununla sınırlı değildir. Renk hayatımızda önemli bir yere sahip olan bir tanımdır. Ve o kadar önemlidir ki bugün dünyada birçok şirket kendisi için doğru rengi kullanmak adına milyonlarca dolar para harcıyor. Çünkü renkler bizi neşelendirir, duygusal, hırçın veya sinirli yapabilir. Aç değilken bile acıktığınız hissine kapılabilirsiniz.

Artık insanlar bu konuda daha bilinçli, Ebeyevnler çocuk odalarını bile renk psikolojisini düşünerek dekore ediyorlar. Çocuğunuzun odasını kırmızıya boyadığınızda sonucu düşünmek bile istemezsiniz : )



Çoğu renk, kullanım yerine göre farklı anlamları içermekle birlikte genel anlamda bir şablon oluşturulmuştur. Mavi, sakinleştirici ve dinlendirici bir renktir mesela. Bebek ürünleri, ilaç firmaları, sigorta acentelerinin maviyi kullanma sebebi güven ve dürüstlüğü temsil etmesindendir. Duvarları mavi olan okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı tespit edilmiş.

Yeşil, doğallığı temsil eder. Mavi kadar güven verir ve sakinleştirir insanı. Yeşilin insan gözünde en güzel algılanan renk olduğu söyleniyor. Bu yüzden “Dolar” daha cazip geliyor. Bankalarda bunun farkında ki çoğu yeşil yeşil kullanıyor.

Mor dendiğinde asalet akla gelir. Tarih kitaplarına göre saray mensupları ve kraliyet aileleri mor giyerlermiş. Bir diğer durum da şudur ki intihar edenlerin çoğunun odası mor renkte olduğu söyleniyor. Evinizi mora boyamadan önce düşünmelisiniz bence.

Kırmızı, güzel ve çekici bir renktir. Sıcak bir renk olmasından dolayı iştah açar ve aç hissettirir. Çoğu fast-food firmasının logoları kırmızı. Neden acaba ?

Geniş alanlarda kullanımı insanı huzursuz eder ve sinirli yapar. Kırmızı dekore edilen bir ortamda çok fazla durmak istemez insan.

Sarı üzerine yazılan siyahın, en dikkat çeken yazılar olduğu keşfedilmiştir. Taksilerin sarı oluşu da tesadüf değil, düşünce ürünüdür. Dikkat çekmesi bir yana gelip geçiciliği temsil eder sarı. Ayrılığın ve hüznün de rengidir ayrıca.

Turuncu, yaratıcılığın, fikrin rengidir. Zihni canlandırır. C vitamininin rengidir, iştah açar ve “Ben burdayımmm” diyen bir renktir.

Siyah aslında renk olmama durumudur. Asilliği, gücü ve tutkuyu simgeler. Gizemlidir, ciddidir.

Türkiye ve Avrupa’da matemi simgelerken Japonya’da mutluluğu temsil eder. Buda bu konuda kesin bir yargı olamadığını, kültüre, coğrafyaya ve kişiye göre değişebilir. İstisnalar kaideyi bozma.

Renkli günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder